Lite efter....

är lite efter med mitt bloggande... förlååt!!! :P
ska nu därför berätta vad som har hänt de senaste dagarna...
Juldagen åkte min pappa och jag till hammarbybacken och åkte skidor. ingen av oss hade varit där förut men nu var det dags att upptäcka lite nya platser. vi hade med oss egna skidor och pjux så det var bara att slänga på sig skidorna och åka iväg i backarna... trodde vi i alla fall. Först kunda jag knappt få på mig pjäxorna för det gjorde piss ont när de skulle på, men till sist kunde jag koppla bort smärtan i mina fötter och pressa ner fötterna.. sen skulle vi köpa lift kort, när vi kom fram till betalingsstället var det en jätte lång kö och en kassa öppen, så vi fick stå och vänta i 50 minuter för att få liftkort!!!!!! det är skandal :P, men jag frös som in i helvete för jag fick stå och vakta skidorna mitt i den kalla blåsten. efter 50 minuter när vi äntlligen fått våra liftkort upptäckte vi att det bara var en backe öppen så det blev vänta i liften 5 minuter åka ner på 30 sekunder o.s.v. sen efter 15 minuter gick den ena strömkabeln av för ena liften så att det bara var en lift öppen, det tog en stund att fixa men den blev lagad till slut...
oturen tar inte slut än... när vi skulle åka ner för backen första gången skulle jag fälla ner mina googles för det blåste väldigt mycket och det snöade som faan. men då var glaset sönder och jag såg inget med dem på. så jag fick åka utan i blåsten och kände mig som en halvblind bambi på hal is. inte kul :/
det var min juldag...
gårdagen var inte så markvärdig... jobbade till 16.00 och sen en trevlig middag med farmor och farfar...
puss o kram skumbanan
emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0